

Veelgestelde vragen
Bestellingen
Ik wil klant worden bij Majestic. Hoe maak ik een eigen account aan voor op de website (login en wachtwoord)?
Download voor uitgebreide uitleg over het registratie- en bestelproces de Majestic Handleiding Webshop.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Wat nu?
Als ik een account aanmaak bij Majestic, kan ik dan gelijk bestellen?
Nee. Bij het aanmaken van een account ontvangt de verkoopafdeling een melding van uw aanvraag. Vervolgens worden uw gegevens in behandeling genomen. Dit duurt ongeveer één werkdag. Bij goedkeuring heeft u vervolgens de mogelijkheid om online prijzen te zien en bestellingen te plaatsen.
Moet ik mij eerst registeren om een bestelling te plaatsen?
Op welke manieren kan ik mijn bestelling plaatsen?
Voor het online plaatsen van een bestelling dient u eerst klant te worden bij Majestic door een eigen account aan te maken bij ‘Registreren‘.
Voor meer informatie over bestellen via EDI, neem contact op met uw vaste contactpersoon.
Hoe plaats ik een online bestelling?
Bent u nog geen klant van Majestic? Dan verzoeken wij u om een account aan te maken via deze link: Registreren.
Bij het aanmaken van een account ontvangt de verkoopafdeling een melding van uw aanvraag. Vervolgens worden uw gegevens in behandeling genomen. Dit duurt ongeveer één werkdag. Bij goedkeuring heeft u vervolgens de mogelijkheid om online prijzen te zien en bestellingen te plaatsen.
Ontvang ik een orderbevestiging na het plaatsen van mijn bestelling?
Welke artikelen zijn er op voorraad bij Majestic en hoe kan ik dit zien?
Betreft het een bestelartikel? Dan wordt dit aangegeven met een oranje rondje en daarachter de levertijd. U kunt het product uiteraard gewoon bestellen in de webshop, maar de levertijd hiervan is langer dan een voorraadproduct.
Ik zie geen prijzen staan. Hoe kan dit?
Wat betekent de afkorting achter de prijs?
Afkorting | Prijseenheid |
PR | Paar |
DZ | Dozijn |
ST | Stuk |
DSP | Dispenser |
BAG | Zak |
CS | Doos |
SET | Set |
COL | Colli |
OD | Overdoos |
ROL | Rol |
PK | Pakket |
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer een product geleverd is en niet voldoet aan uw wensen, dan kunt u deze aan ons retour sturen in overleg met onze klantenservice via telefoonnummer +31(0)181-475000 of e-mail sales@majestic.nl.
Klik hier voor ons retourbeleid.
Kan ik ook gedrukte/geborduurde producten bestellen bij Majestic?
Majestic kan veel kledingstukken, maar ook overig PBM zoals handschoenen, helmen en gehoorkappen direct voor u bedrukken en/of borduren. U kunt hiervoor zelfs online direct uw bestelling plaatsen. Vraag uw vaste contactpersoon binnen Majestic voor meer informatie hierover.
Heeft Majestic een standaard prijslijst met kortingsstructuur?
Ja, Majestic heeft een standaard prijslijst met kortingsstructuur. Voor meer informatie neem contact op.
Verzendingen en leveringen
Aan wie levert Majestic?
Wat zijn de verzendkosten?
Wat is de levertijd van bestellingen binnen en buiten Nederland? Ook van niet voorraadartikelen?
De levertijden worden vermeld in kalenderdagen.
Heeft Majestic eigen transport?
Kan ik ook op zaterdag laten bezorgen?
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Kan ik eenmalig naar een afwijkend afleveradres laten versturen?
Kan Majestic orders rechtstreeks bij mijn klant leveren middels een neutrale verzending?
Producten
Is het mogelijk een productsheet of CE certificaat van een artikel te ontvangen?
Is het mogelijk om productafbeeldingen van Majestic te ontvangen?
Kan ik productdata ontvangen voor op mijn eigen website?
Staan de producten van Majestic ook op EZ-Base?
Ik ben op zoek naar een maattabel. Waar kan ik deze vinden?
Beschikt Majestic over Leveranciersverklaringen van Oorsprong (LvO)?
Wat betekenen de EN 388:2016 en EN ISO 374:2016 normen?
Welke handschoen is geschikt voor welke omstandigheid en/of toepassing?
Welke materiaalkeuze van overalls t.b.v. chemicaliën?
Wat is het verschil tussen polyester/katoen en katoen/polyester?
Werkkleding gemaakt van 65% katoen/35% polyester heeft juist hoge warmte-isolerende eigenschappen en vochtopnemend vermogen en biedt uiterst comfortabel draagcomfort.
Beide combinaties zijn slijtvast, goed wasbaar, kreukherstellend en hebben een beperkte krimp.
Bij welk db(A) is er gehoorbescherming verplicht?
In de tabel wordt weergegeven wat de maximale blootstellingsduur is bij een bepaalde geluidsdruk zonder dat deze schadelijk is:
Geluidsniveau (in dB(A)) | Maximale tijd |
80 | 8 uur |
83 | 4 uur |
90 | 48 minuten |
100 | 5 minuten |
110 | 30 seconden |
Enkele voorbeelden van schadelijke geluidsbronnen:
Aantal dB | Schadelijke geluidsbron |
120 - 150 | Vliegtuigmotoren luchthaven |
115 - 130 | Mijnbouw |
110 - 120 | Pneumatische boor |
105 - 120 | Bosbouwmachines |
105 - 115 | Bagger- en bouwmachines, zandstralen en persen |
100 - 115 | Smederijen, betonmolens en textielfabrieken |
100 - 110 | Machinekamers, dieselmotoren, boormachines en cirkelzagen |
90 - 100 | Algemeen in werkplaatsen, grasmaaiers en slijpmachines |
85 - 90 | Lasapparaten, schuurmachines, draaibanden |
80 | Gehoorbeschadigingsgrens |
60 | Gewoon praten |
30 | Fluisteren |
Hoe lang gaat een filter mee tijdens werkzaamheden?
De feitelijke inzetduur dient daarom per inzet vooraf te worden bepaald o.a. door rekening te houden met de hiervoor gemelde omgevingsfactoren.
Welke veiligheidsschoen is geschikt voor welke werkomstandigheid?
Bovendien zijn er additionele eisen voor speciale toepassingen die worden aangegeven met een symbool.
Biedt een kunststof neus evenveel bescherming als een stalen neus?
Wat is de levensduur van een veiligheidshelm?
In onderstaande tabel staat de gemiddelde verouderingstermijn van de diverse materialen helmen. Deze aanbevolen gebruiksduur geldt niet zodra de gebruiksaanwijzing van de fabrikant een andere gebruiksduur aangeeft. Wij raden u aan altijd de gebruiksaanwijzing te lezen.
Materiaal helmschaal | Verouderingstermijn |
Polyethyleen (PE) | 3 jaar |
ABS-polymeriaat (ABS) | 5 jaar |
Polyamide (PA) | 5 jaar |
Polycarbonaat (PC) | 5 jaar |
Textielfenol | 5 jaar |
Glasvezelversterkt polyester | 10 jaar |
Let op! Als uw helm zichtbaar beschadigd is of zwaar belast is door de impact van een vallend voorwerp dient deze onmiddellijk te worden vervangen.
Wat is de gebruiksduur van een binnenwerk?
Is een baseball cap (stootpet) geschikt voor gebruik in de bouw?
Wat is het verschil tussen polycarbonaat en cellulose acetaat lenzen?
Polycarbonaat en cellulose acetaat lenzen zijn beide gemaakt van speciaal kunststof. Kunststof lenzen zijn bruikbaar in bijna alle werkomgevingen.
Wanneer gebruik je welke lens?
Geschikt voor algemene mechanische werkzaamheden voor binnen en buiten. Beschermt tegen impact en UV en heeft geen vertekend kleurbeeld.
Amberkleurige (gele) lens
Geschikt voor oppervlakte-inspectie, jacht en mechanische werkzaamheden. Beschermt tegen impact, UV en blauw licht (480 nm) en geeft een verhoogd contrast bij zwak licht.
Oranjekleurige lens
Geschikt voor oppervlakte-inspectie, medische behandeling en mechanische werkzaamheden. Beschermt tegen impact, UV en blauw licht (480 nm) en geeft een verhoogd contrast, scherper zicht en verminderd de vermoeidheid.
Zonnelenzen
Geschikt voor buitenshuis werkzaamheden en mechanische werkzaamheden met verblindend licht. Beschermt tegen impact, UV-licht, zonlicht en felle stralen door weerkaatsing van schadelijke lichtstralen
I/O lens
Geschikt voor toepassingen waar werksituaties verschillen van binnen naar buiten en andersom en voor werknemers die veel naar kunstlicht kijken. Beschermt tegen impact, UV en verblindend licht.
Laslenzen
Geschikt voor laswerkzaamheden met verschillende soorten tinten voor diverse soorten werkzaamheden. Beschermt tegen impact, UV-, zichtbaar en infrarood-licht.
Gepolariseerde lens
Een revolutionaire gedegradeerde behandeling voor het comfort van de ogen op de lange termijn. De lens behoudt de kleurherkenning en verbetert de contrasten en reliëfs.
HD lens
Een revolutionaire behandeling voor een uitzonderlijke helderheid en overbrenging. De lens kan worden gebruikt voor elk type werken waarbij er geen zonnebescherming nodig is voor industrieel gebruik.
Variomatic lens
Gecoat met variomatic. Verduistert binnen 10 seconden, beschermt tegen UV-straling, en bereikt opnieuw hun originele tint na 30 seconden. Geschikt voor werkzaamheden waarin buiten– en binnen omgevingen, of lichte en donkere omgevingen frequent afwisselen. Het gebruik van dit soort lenzen mag niet risicoverhogend zijn en zijn dus niet in alle gevallen toegestaan.
Verkopen jullie ook brillen op sterkte?
Voor een gericht advies kunt u contact opnemen met uw vaste contactpersoon binnen Majestic.
Welke lenscoating kan het beste gebruikt worden?
Bestaat er risico op inslag of spatten? Dan is een antikras coating het meest geschikt. Vinden de werkzaamheden in veelal vochtige omgevingen plaats of zijn er temperatuurswisselingen van koud naar warm en andersom? Dan is een antidamp coating het meest geschikt.
Bij werkzaamheden in vochtige omgevingen waarbij kans bestaat op inslag en spatten, is een combinatie van beide mogelijk oftwel een antikras- en antidamp coating.
Keurt Majestic valbeveiliging?
Vanaf welke hoogte is valbeveiliging verplicht?
Verkoopondersteuning
Hoe kan ik me in-/uitschrijven voor e-mailnieuwsbrieven?
Hoe blijf ik op de hoogte van jullie aanbiedingen/deals?
Wilt u niets missen? Via ‘Aanmelden nieuwsbrief‘ kunt u zich inschrijven voor onze e-mailnieuwsbrieven.
Komt er periodiek een nieuwe gedrukte catalogus uit?
Er bestaan twee versies van de Majestic PBM catalogus. De zwarte Majestic catalogus is opgemaakt in de huisstijl van Majestic en de rode PBM catalogus is gemaakt zonder verwijzing naar Majestic. Deze catalogus is bedoeld als verkooptool voor de wederverkoop. Voor meer informatie over de catalogus, neem contact op met uw vaste contactpersoon.
Welke trainingsmogelijkheden biedt Majestic?
Daarom biedt Majestic de volgende trainingsmogelijkheden aan voor wederverkopers:
• Retail trainingsdagen (3 keer per jaar)
• PBM trainingen op maat (keuze uit een groot aanbod PBM trainingen, eventueel op locatie)
Voor meer informatie over de trainingsmogelijkheden, neem contact op met uw vaste contactpersoon.
Ik wil deelnemen aan de Retail trainingsdag. Op welke data vinden de trainingsdagen plaats en hoe kan ik me inschrijven?
Betalingen
Kan ik mijn bestelling online betalen?
Wat is het betalingstermijn?
Waar kan ik jullie bankgegevens zoals bijvoorbeeld: BIC code, BTW nummer, KvK nummer, EORI nummer, Duns nummer vinden?
Organisatie
Wat zijn jullie openingstijden?
Hebben jullie (openstaande) vacatures?
Wat zijn jullie contactgegevens?
Ga naar ‘Contact’ voor alle contactgegevens.
Certificeringen en MVO
Heeft Majestic een MVO-beleid?
Bekijk de pagina ‘Beleid‘ voor meer informatie over MVO.
Zijn jullie gecertificeerd?
Bekijk de pagina ‘Beleid’ voor meer informatie over certificeringen.
Download voor uitgebreide uitleg over het registratie- en bestelproces de Majestic Handleiding Webshop.