Retourneren


Wanneer een product geleverd is en niet voldoet aan uw wensen, dan kunt u deze aan ons retour sturen in overleg met onze klantenservice via telefoonnummer +31(0)183-475000 of e-mail sales@majestic.nl.

  1. Wit u ervoor zorgen dat u bij melding de volgende zaken voor handen hebt:
    a. Bestelnummer / relevant zendingnummer Majestic
    b. Artikelnummer van het betreffende artikel / aantal
    c. Reden van retourverzoek
    d. Eventueel een digitale afbeelding van product of klacht

  2. Uw contact persoon op onze verkoop binnendienst neemt het retourverzoek direct in behandeling.

  3. U krijgt vervolgens per mail een Retourformulier (pdf) met retournummer toegezonden
    a. Dit retourformulier dient u goed zichtbaar op de retourzending te plakken
    (op pallet of op 1 van de afzonderlijke colli).
    b. Indien het meerdere colli in 1 retourzending betreft zal iedere afzonderlijke colli of pallet
    moeten worden voorzien van het betreffende retournummer.

  4. De retourzending zal binnen 5 werkdagen na ontvangst worden afgehandeld.


Acceptatie van retouren & uitsluitingen 

  1. Indien u een defect of verkeerd product van ons heeft ontvangen, of om andere redenen een recent ontvangen product aan ons wilt retourneren, kunt u tot maximaal 10 dagen na ontvangst een retour bij ons melden
  2. Goederen dienen bij Majestic te zijn aangeschaft, vermeld u daarvoor aub het ordernummer op de retourbon
  3. De goederen:
    • bevinden zich in de originele verpakking
    • zijn onbeschadigd
    • zijn schoon
    • zijn ongeopend
    • zijn niet voorzien van door de klant (wederverkoper/eindgebruiker) aangebrachte labels en/of stickers
    • zijn voorzien van een nog geldende houdbaarheidsdatum
  4. Goederen worden geretourneerd indien deze niet voldoen aan de hierboven gestelde voorwaarden
  5. Aantal goederen dient overeen te komen met het aantal op de retour bon vermelde goederen
  6. Indien een klacht ontstaan is tijdens (langdurig) gebruik van het artikel, kan, in verhouding met de periode van gebruik en na beoordeling worden besloten slechts een deel van de aanschafprijs te vergoeden, of het product ter reparatie bij de leverancier aan te bieden. Leidraad voor vergoeding van deze artikelen is als volgt*:
    • Ongedragen: 100% vergoeding (bij gegronde klacht)
    • Tot 3 maanden gedragen : 75% vergoeding (bij gegronde klacht)
    • Tot 6 maanden gedragen : 50% vergoeding (bij gegronde klacht)
    • Goederen ouder dan 6 maanden komen niet meer voor vergoeding in aanmerking.
    *(de eerder aangegeven termijn van 5 werkdagen kan in dit geval overschreden worden)

Kosten

De kosten voor het retourneren van goederen komen voor rekening van Majestic indien Majestic verantwoordelijk is voor de oorzaak. De kosten komen voor rekening van u indien er sprake is van:
• Zichtzendingen
• Door u verkeerd bestelde goederen
• Beoordeling van product kwaliteit

Voor elke retourzending waarbij Majestic niet verantwoordelijk is voor de oorzaak, wordt er 10% re-stockingskosten gerekend per artikel.


Het verstrekte RMA nummer, op basis waarvan de goederen retour gestuurd kunnen worden, heeft een geldigheidstermijn van 30 dagen. Na deze termijn worden goederen niet meer geaccepteerd.  

Verouderde browser

Gebruik een actuele internet browser om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten. Klik hier voor de meest recente versie.